هفته تشکل ها و مشارکتهای مردمی در تاریخ ۲۰ الی ۲۵ مردادماه هر سال برگزار می گردد. در هفته تشکل ها و مشارکت های مردمی سال ۹۸ در تاریخ ۹۸/۵/۲۴ از جمعیت دوستداران زمین سبز به عنوان تشکل برتر تقدیر به عمل آمد.

این مراسم با حضور تعدادی از مسئولان شهر و نمایندگان تشکل های مردم نهاد در سالن کنفرانس اداره کل منابع طبیعی استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم آقای مهندس رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان در مورد نقش مشارکتهای مردمی در حفاظت از منابع طبیعی صحبت کردند و به عنوان نمونه از طرح های تاغ کاری در جاده جوپار توسط مردم که در دهه پنحاه صورت گرفت و نقش آن در کنترل ریزگردها و طرح آموزشی کودکان، دوستان طبیعت که از سال ۱۳۸۴ تا کنون با همکاری جمعیت دوستداران زمین سبز در حال اجرا می باشد نام بردند.
سپس خانم دکتر موسی پور مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری در زمینه فعالیت تشکلهای مردم نهاد و لزوم ایجاد بستری مناسب جهت حضور گسترده و موثرتر این موسسات صحبت کردند.

در ادامه خانم نعمت الله زاده مدیر عامل جمعیت در مورد نقش انسان در حفاظت از طبیعت و خسارتی که ما دانسته یا نادانسته به طبیعت وارد کرده و شاهد تاثیرات هولناک آن در کره زمین هستیم اشاره کردند.
نمونه این تاثیرات از قبیل فرونشست زمین، هجوم ریزگردها، سیلاب ، گرم شدن کره زمین و آلودگی هوا را میبینیم اما به نقش خود در این زمینه باور نداریم . سپس وی از حمایت اداره کل منابع طبیعی و اداره کل آموزش و پرورش استان جهت اجرای طرح آموزشی کودکان، دوستان طبیعت تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که با آموزش شناخت و حفاظت از منابع طبیعی و ایجاد حس علاقمندی و مسئولیت در کودکان در آینده کمتر شاهد این چنین عوارضی باشیم.
در ادامه خانم شیخ زاده خضری ریئس هیت مدیره جمعیت گزارشی از فعالیت های انجام شده در طرح ها و برگزاری کارگاه های آموزشی با جامعه هدف روستاییان، توسط موسسه را ارائه کردند.

توسط اداره کل منابع طبیعی نیز نمایشگاه محیطی از نقاشی های کودکان در طرح آموزشی کودکان، دوستان طبیعت و برنامه های احیایی اداره در محل پیاده رو اداره کل برگزار گردید که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *